منبع دوجداره چیست؟

 

منابع دوجداره برای تولید آبگرم مصرفی در موتورخانه های سبک و خانگی مورد استفاده قرار میگیرند. منبع دوجداره از دو لایه ی خارجی و داخلی تشکیل یافته است که جنس این جداره ها معمولا ورق فولادی با آبکاری گالوانیزه گرم میباشد.

علت استفاده از لایه گالوانیزه مسائل بهداشتی و کیفیت محصول نهایی یعنی آبگرم مصرفی میباشد. منبع دو جداره به دو صورت افقی و عمودی بنا به ابعاد و شرایط موتورخانه ساخته میشود. قیمت منبع دوجداره بسته به جنس ورق مصرفی، ضخامت ورق مصرفی، فشار کاری سیستم، نوع اتصالات بکار رفته، جنس و نوع عدسی منبع و متغیر است. لازم به ذکر است این نوع سیستم برای مصارف با حجم پایین مناسب میباشد.

 

جهت مشاهده لیست قیمت منبع دوجداره روی لینک روبرو کلیک نمایید.www.bamintahvie.com

 

مزایای منبع دوجداره :


این نوع منبع حرارتی نسبت به سایر انواع مقرون به صرفه و ارزان قیمت می باشد.

منبع دوجداره بدلیل ساختار دو لایه و عدم نیاز به پمپ برگشت، عملا افت فشار نخواهد داشت.

در هنگام استفاده از منابع دوجداره در یک سیستم گرمایش، نیازی به نصب پمپ سیرکولاتور جهت برگشت آبگرم مصرف نشده در واحدها نمی باشد.

 

معایب منبع دوجداره :


منبع دوجداره نسبت به سایر آبگرمکن ها به خصوص منبع کویل دار افت حرارتی بیشتری خواهد داشت.

مهم ترین ضعف سیستم منبع دوجداره، همین دوجداره بودن آن است، بدین صورت که در صورت هرگونه پوسیدگی، نشتی، خوردگی شدید و یا سوراخ شدن استوانه (جداره) داخلی، عملیات ترمیم و تعمیر آن به سهولت انجام نمی گیرد.

 

حجم منبع دوجداره


مخازن ساخته شده در کارگاه های تولیدی، حجم متفاوتی دارند و از 200 تا 2000 لیتر متغیر است. برای برآورد دقیق میزان حجم مورد نیاز یک منبع، به اطلاعاتی نظیر تعداد ساکنین، تعداد شیرهای مصرفی، نوع کاربری ساختمان و ضریب تقاضای مصرفی، نیاز است.

 

جهت مشاهده لیست قیمت منبع دوجداره روی لینک روبرو کلیک نمایید.www.bamintahvie.com

 

 

جنس منبع دوجداره


ورق گالوانیزه استفاده شده از نوع گرم بوده که حاصل غوطه وری قطعه در داخل مذاب روی است. استفاده از ورق گالوانیزه گرم ضروری است، هم به خاطر حصول به کیفیت بهتری از جوشکاری و هم به خاطر اینکه قسمت گالوانیزه روی منبع از بین نرود.

 

 طرز کار منبع دوجداره:

 

منبع دو جداره دارای دو منبع استوانه ای شکل است که استوانه بزرگتر استوانه کوچکتر را پوشش می دهد به این ترتیب که آب سرد وارد منبع داخلی شده و آب گرم از دیگ وارد جداره دو منبع می شود و در اطراف دیواره منبع آب گرم گردش می کند و باعث گرم شدن آب داخل  منبع می شود و در واقع آب گرم وارد شده به جداره منبع ،به آب سرد،حرارت خود را منتقل می کند. تا سبب گرم شدن آب سرد منبع دو جداره بشود.

نکته مهم ایمنی در منبع دوجداره نصب شیر اطمینان و شیر هواگیری می باشد شیر اطمینان در مواقع بالا رفتن فشار بطور خوکار باز می شود و از انفجار منبع دو جداره جلوگیری می کند ،در موقع نصب منبع دوجداره حتما باید از شیر یکطرفه بر سر راه ورود آب سرد استفاده شود تا از برگشت به منبع دو جداره جلوگیری کند .


لوله کشی و نصب منبع  دوجداره:


منبع دوجداره در داخل موتورخانه و بالاتر از دیگ روی پایه ای که معمولا از لوله ساخته می شود نصب می شود.


 

طراحی و ساخت منبع دوجداره آبگرم


ساخت منابع  دوجداره آب گرم، به شکل افقی است و اغلب در موتورخانه های مرکزی ساختمان ها معمولا با تعداد واحد کمتر از ده، نصب و مورد استفاده قرار می گیرند.

 

قیمت منبع دوجداره آب گرم، در قیاس با قیمت منبع کویلی افقی یا قیمت منبع کویل دار عمودی ارزان تر است و علاوه ب این ،عدم نیاز به پمپ سیرکولاتور، برای گردش آب گرم در جداره گرم کننده کننده، از طرف دیگر، باعث شده است که همچنان در بازار تاسیسات ایران مورد اقبال قرار گیرد.

علاوه بر این افت فشار بسیار کم در منبع دوجداره کمک می کند که بتوان آب گرم مصرفی را تا چهار طبقه و فقط با یک لوله برگشت و بدون پمپ گرم نگه داشت.

 

جهت مشاهده لیست قیمت منبع دوجداره روی لینک روبرو کلیک نمایید.www.bamintahvie.com


فیلتر شنی منبع ,دوجداره ,جداره ,قیمت ,استفاده ,گالوانیزه ,منبع دوجداره ,قیمت منبع ,لیست قیمت ,روبرو کلیک ,کلیک نمایید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

صراط خمين کلینیک پوست harchizz وان ایکس بت فارسی زندگی رویایی شماره خاله شرکت EQS - صدور گواهینامه ایزو عشق سفر بهترین سایت