یکی از راه های مراقبت از فرش کاشان شستشوی فرش بدون آسیب رساندن به بافت آن است.روشهای مختلفی برای شستشوی فرش وجود دارد .یکی از این روشها شستشو با وایتکس است که از حساسیت بالایی برخوردار است.( 15 روش پاک کردن لکه )

مواد شیمیای مثل وایتکس همان گونه که سریع فرش را پاک میکند و روش نسبتا ساده ای نیز به شمار میرود میتواند موجب آسب رساندن واز بین بردن الیاف فرش شود. بنابراین در کنار پاک کردن فرش مراقبت از ان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. رعایت برخی موارد مثل مقدار مصرف مواد شوینده نیز میتواند از آسیب به الیاف فرش جلوگیری کند یا این آسیب را کاهش دهد. نه تنها وایتکس بلکه شامپوفرش ها نیز میتواند به فرش آسیب برساند. اگر به اندازه استفاده نشده باشد. اما شستن فرش با وایتکس چه مزایایی دارد؟

-پاک کردن لکه های قوی

-پاک کردن لکه های تیره

-پاک کردن لکه های عمقی و کهنه

- مناسب وقوی در کنار سایر شوینده ها

در باور مردم وایتکس یک ماده شوینده است که لکه های قوی را از روی لباس یا سطوح یا ظرف پاک کند والبته باور داریم که هر لکه ای را پاک میکند.

اما معایب شستن فرش با وایتکس چیست؟

-سفید شدن قسمتی از فرش

-ایجاد لکه های سفید در سطح فرش

-از بین رفتن تار و پود فرش(اگر تار فرش اسیب ببیند فرش استحکام خود را از دست میدهد.)

-کاهش عمر فرش

(میتواند با مطالعه مقاله 5 راهکار عمر فرش ماشینی به عمر فرش کمک کنید.)

-تغییر رنگ احتمالی در صورت استفاده مکرر از وایتکس

اما چگونه از وایتکس برای شستن فرش استفاده کنیم که فرش آسیب نبیند؟

آگاهی از جنس الیاف فرش (زیرا برخی از فرشها به هیچ عنوان نباید با مایع سفید کننده شسته شود.)این مورد را نیز در نظر داشته باشید که فرشهای فانتزی نیز اصول شستشوی خاصی دارند. برای پاک کردن لکه ها با وایتکس ابتدا فرش را از هر آلودگی مانند گرد و خاک پاک کنید. تمامی سطوح فرش را به درستی جاروبرقی بکشید. ممکن است مواد غذایی یا مواد دیگری بر روی فرش چسبیده باشد در نتیجه این مواد را از روی فرش جدا کنید.برای اینکه بوی وایتکس شما را اذیت نکند پنجره ها را باز کنید. دستکش پلاستیکی وماسک از ضروریات است. سپس به مقدار یک فنجان وایتکس را با یک گالن آب مخلوط کنید.مایعی را آماده کرده اید را در اسپری بریزید وبر روی فرش اسپری کنید.اگر فرش شما رنگ تیره ای دارد با دقت بیشتری این کار را انجام دهید. زمانی که مایع را بر روی فرش اسپری کردید به مدت سی دقیقه تا یکساعت بر روی فرش بماند سپس با یک برس و ماده شوینده معمولی فرش را شستشو دهید و دوباره به خوبی آب بکشید تا روی سطح ان ولایه های زیرین هیچ ماده ای باقی نماند.

 

 

 

 


فرش آریامهر کاشان وایتکس ,مواد ,آسیب ,شوینده ,میتواند ,شستن ,ماده شوینده ,بالایی برخوردار منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فروش تمامی ادویه جات پرسش مهر 19 ss مسافر فیزیک و زیست کنکور تجربی - جمع بندی کنکور آموزش خیاطی آسان آنلاین